HCO magazine voorjaar 2022
- Het gesprek: ‘Uitgangspunt is altijd het voorkomen van thuiszitten’
- De week van Jarah, onderwijsadviseur HCO
- Poster: gedicht ‘Laat ze maar’
- Leren van en met elkaar: ‘Je haalt een frisse blik in huis’
- ‘Wat we aanbieden voor nieuwkomers, is veel belangrijker dan ik dacht’ – Leraar NT2
- Wie of wat heeft je kijk op het vak veranderd? – Jolanda Oosterling
- Toekomstgericht onderwijs: Natuurlijk, buiten rekenen!
HCO magazine najaar 2021
- Het gesprek: Directeuren over NPO-inzet
- Toekomstgericht onderwijs: Iedere leerling eigenaar van eigen leerproces
- Leren van en met elkaar: Blended leren vergroot de impact van onlineoverdracht
- De week van Christy, onderwijsadviseur/kinder- en jeugdpsycholoog i.o.
- Samen zoeken we naar de beste oplossing voor het kind – Leerlingzorg
- Wie of wat heeft je kijk op het vak veranderd? ‘Leren kijken als een kind’
- Poster: de 6 voordelen van dubbel coderen
HCO magazine zomer 2021
- Het gesprek: Meedoen in de wereld van morgen: de school als oefenplaats voor democratie en omgaan met diversiteit
- Leren van en met elkaar: een leerlingraad is een win-win
- De week van Mathijs van Breukelen: onderwijsadviseur schoolontwikkeling VO
- Poster: alle talenten zijn het waard om ontwikkeld te worden
- Wie of wat heeft je kijk op het vak veranderd? Nationaal Programma Onderwijs
- Vooruit met leren
- Toekomstgericht onderwijs: Samen Groeigericht Oefenen
HCO magazine voorjaar 2021
- Een gesprek over wat juist goed ging tijdens het lesgeven op afstand
- De week van Zeynep, onderwijsadviseur-trainer-coach
- Poster: 9 manieren om om te gaan met FOMO
- Het kleutertraject: concrete aanpak met grote gevolgen
- De training ‘basis ve’ is een verrijking voor iedere pedagogisch medewerker
- Wie of wat heeft je kijk op het vak veranderd? ‘De pet van de leraar’
- Toekomstgericht onderwijs: Wereldburgerschap en De Vreedzame school
HCO magazine najaar 2020
- Het gesprek: St. Victorschool en HCO over EDI bij kleuters
- Leren van en met elkaar: Het leergesprek: een prijzenpot aan informatie!
- Een kansrijke schoolomgeving, een kansrijke toekomst
- Wie of wat heeft je kijk op het vak veranderd? ‘De schoonheid van taal ervaren’
- Toekomstgericht onderwijs: De universele les van de ISK
HCO Magazine voorjaar 2020
- Het gesprek: Is het voor een cijfer? Leernetwerk Formatief Evalueren in het vo: een initiatief van Lucas Academie en HCO (Bazalt Groep)
- Leren van en met elkaar: Spelend leren: een nieuwe impuls
- Post-hbo-leraar Nederlands voor anderstaligen in het primair onderwijs.
- Wie of wat heeft je kijk op het vak veranderd? Susanne Boerema
- Toekomstgericht onderwijs: Geen jaarklassen maar units en stamgroepen
HCO Magazine najaar 2019
- Het gesprek: Leerlingen leren schakelen tussen school, straat en thuis
- De week van: Claudia Molier, consulent OZL / onderwijsadviseur
- School in beeld: Een dag op pad met IMC Weekendschool
- Leren van en met elkaar: Aandacht voor de brede ontwikkeling van leerlingen
- Moedertaal als springplank om Nederlands te leren
- Wie of wat heeft je kijk op het vak veranderd? – Samira Bouchibti
- Toekomstgericht onderwijs: Oplossingsgerichte gesprekken met leerlingen
HCO Magazine zomer 2019
- Het gesprek: Over het ontstaan van een lerend netwerk
- De week van: Robin Dijkers, onderwijsadviseur
- Leren van en met elkaar: Sterk leiderschap en samenwerken aan professionaliteit
- Wie of wat heeft je kijk op het vak veranderd? – Manon Tromp
- Post hbo-opleiding Jonge Kind Specialist
- Toekomstgericht onderwijs: Zij-instromer voor de klas
- Poster: ‘Every kid needs a champion’
HCO Magazine voorjaar 2019
- Het gesprek: Passend onderwijs in Haaglanden, waar staan we nu?
- De week van: Brenda van de Fliert, onderwijsadviseur
- Leren van en met elkaar: Met een Growth Mindset breng je kinderen verder, en jezelf!
- Wie of wat heeft je kijk op het vak veranderd? – Chèrelle Bouwen
- School in beeld: frisse start
- Een frisse blik op leren in groep 3 – Spelkriebels
- Toekomstgericht onderwijs: Een robot in de klas!